Slik skaper du et tryggere arbeidsmiljø utenom ordinær arbeidstid

Slik skaper du et tryggere arbeidsmiljø utenom ordinær arbeidstid

Mange som jobber i butikk må jobbe alene tidlig om morgenen, sent på kvelden eller i helger. I enkelte butikker har de ansatte også ansvar for å låse og sette på alarmen selv. Dette fører til økt risiko og utrygghet. Ifølge en rapport fra Handels oppgir én av tre medlemmer at de føler seg utrygge på jobb, og frykter trusler, vold eller andre kriminelle hendelser. Rapporten viser også at fire av ti ofte jobber alene, uten en kollega i nærheten som kan hjelpe dersom noe skjer.

MiniFinder Watch – Personlig trygghetsalarm for detaljhandel

MiniFinder Watch er en bærbar personlig alarm som styrker sikkerheten på arbeidsplasser hvor ensomarbeid er vanlig. I motsetning til faste alarmknapper som monteres i butikken, bæres Minifinder Watch på håndleddet. Det gjør at alarmen enkelt kan aktiveres, uansett hvor i lokalet man befinner seg. Arbeidet i butikk kan også være fysisk krevende, med tunge løft eller arbeid i høyden på lager. I slike situasjoner kan klokken automatisk sende ut et varsel ved fall. Den diskrete utformingen gjør den komfortabel å bruke i ulike arbeidsoppgaver.

Sentrale sikkerhetsfunksjoner

  • Lett tilgjengelig alarmknapp – Rask varsling i nødsituasjoner
  • Umiddelbar assistanse – Tilkobling til alarmsentral eller valgt kontakt
  • GPS – Nøyaktig posisjonsbestemmelse
  • Fallalarm – Automatisk varsling ved fall
  • Toveiskommunikasjon – Snakk via klokken ved behov
  • Minifinder Live – Alarmhåndteringssystem med oversikt og historikk


Ved å implementere personlige alarmer i detaljhandelen, kan arbeidsgivere redusere risiko og styrke de ansattes trygghet. Å prioritere sikkerhet er en investering i en tryggere og mer bærekraftig arbeidsplass.

Tilbake til forrige side